Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки молоді та спорту України «Про проведення Всеукраїнських олімпіад» та наказу по ДВНЗ «НГУ» кафедра «Аерології та охорона» у 2009, 2010 і 2011 роках організовувала та проводила І етап Всеукраїнської студентської олімпіади «Безпека життя й діяльності людини». (Кількість учасників олімпіади показано на рис. 1)
Рис. 1. Кількість учасників, які брали участь у розв'язанні конкурсних завдань на олімпіадах 2009—2011 pp.
Завдання першого туру охоплювали основні розділи програми з безпеки життєдіяльності (БЖД). Студентам запропонували теоретичні питання з напрямків, що передбачені програмою з дисципліни «Безпека життєдіяльності», затвердженої Науково-методичною радою Міністерства освіти і науки України у 2009 р. До теоретичного туру олімпіади було включено питання з медико-біологічної безпеки, психо-соціальних аспектів життєдіяльності людини, визначення рівня ризику травмування тощо.
Завдання теоретичного туру олімпіади містять питання щодо:
— історії виникнення проблем із напряму безпеки життєдіяльності
— людини (БЖД);
— етапів розробки проблем БЖД;
— правових, нормативних та організаційних основ БЖД;
— умов та причинно-наслідкового зв'язку подій, що призвели до травми або загибелі людини
— таксономії небезпек;
— ризику як фактора потенційної небезпеки;
— індивідуального та соціального ризиків;
— концепції соціального приємного рівня ризику;
— життя та здоров'я людини в умовах існуючого в країні рівня безпеки;
— надійності функціонування системи «людина — машина»;
— характеристик аналізаторів людини;
— психічних характеристик особистості;
— фізіологічних потреб людини;
— основ раціонального харчування;
— факторів, які обумовлюють спроможність людини протистояти небезпеці;
— дії наркотичних речовин;
— соціально-психологічних складових діяльності людини;
— емоційних аспектів життєдіяльності;
— використання елементів теорії інформації;
— екологічної безпеки життя;
— радіаційної безпеки.
Тестові завдання являють собою запитання та кілька варіантів відповідей на них. Кожний учасник обирає одну або кілька правильних відповідей. Для розв'язання певних завдань треба виконувати нескладні розрахунки.
Практичні завдання складалися з правильного надання допомоги при заданому стані потерпілого та демонстрації навичок проведення реанімації, накладання джгута при кровотечі, іммобілізації кінцівки при переломі, застосування аптечки індивідуальної (АІ-2) при шоку та індивідуального перев'язувального пакета при пораненнях, а також визначення фізичного стану людини.
Результати олімпіади ще раз засвідчили про таке: там, де підготовці студентів приділяють достатньо уваги, показники високі, проте участі в олімпіаді без індивідуальної підготовки не має сенсу. Для цього на кафедрі АОП були знайдені організаційні й матеріальні можливості. Якщо сподіватися тільки на природні здібност студента, досягти високих результатів є практично неможливим. Кращі студенті отримали заохочувальні грамоти за високий рівень практичних навичок, які вони продемонстрували на олімпіаді.
Переможці олімпіади взяли участь у II етапі Всеукраїнської студентської олімпіади у Сумському державному університеті, зокрема Константінов Єгор Олексійович отримав подяку за активну участь в конференції.